metatron

metatron

за блога...:



"Знанието е над всичко. Всеки, който е принесъл частица знание, вече е благодетел на човечеството. Всеки събрал искрите на знанието, ще бъде даващ светлина.
Да се научим да пазим всяка крачка на научното познание. Пренебрежението към науката е потапяне в тъмнина. Всеки има право да получи достъп до учението.
Прочетете съчинението, наситено със стремеж към истината. Невежите сеят предубеждения, като сами даже не си превят труда да прочетат книгата. Най-утвърждаващия труд наричат отрицание. Признаването на Висшите Принципи се смята за кощунство. Наистина предрасъдъкът е лош съветник.
Но не бива да се отминават всички събрани познания. Да не забравим да отдадем признателност на тези които със своя живот са въплатили Знанието."


Елена Блаватска "Тайната Доктрина"

петък, 9 януари 2015 г.

Божественият Хермафродит






"Върху окултните и религиозните мистерии е бил хвърлен непрони­цаем покров на тайната след потъването на последните представители на расата на Атлантидите преди около 12 000 години, за да се избегне възможността те да станат владение на недостойни хора и по този на­чин да бъдат осквернени. Някои от тези науки са се превърнали сега в екзотерични, като например астрономията в нейния чисто математи­чески и физически аспект. Но всичките им догми и тезиси, затворени в символи, понеже са оставени под изключителната охрана на притчите и алегориите, са били забравени и впоследствие смисълът им е бил променен. Въпреки това хермафродитът се среща в писанията и леген­дите почти на всеки народ; откъде е това единодушно признание, ако твърдението е само измислица?

Под покрова на тази тайна петата раса е била насочена към устано­вяване, или по-точно - възстановяване, на религиозните мистерии, в които древните истини е можело да се предадат на бъдещите поколе­ния в алегории и символи. Обърнете внимание на нерушимия свидетел на еволюцията на човешките раси - на египетския Сфинкс, тази загад­ка на вековете! Въплъщавайки се на Земята, Божествената Мъдрост, принудена да опита горчивия плод на личния опит от страдания и бол­ка, се зародила на Земята само под сянката на Дървото на знанието за доброто и злото - тайна, която отначало е била известна само на елохимите, Само-посветените „висши Богове".1

В Книгата на Енох срещаме Адам,2 първия божествен Андрогин, разделил се на мъж и жена и станал Jah-Неvа в една форма или раса и Каин и Авел3 - мъж и жена - в друга своя форма или раса - двуполов Йехова,4 отзвук на своя арийски прообраз Брама-Вак. Следват трета и четвърта коренни раси на човечеството,5 т.е. раси на мъже и жени, или индивиди от противоположни полове, но вече не безполови полудухо-ве и андрогини, каквито са били двете раси преди тях. Намек за този факт се среща във всички антропогенни. Има го в разказите и алегори­ите, в митовете и откровенията, в легендите и преданията. Тъй като от всички велики тайни, наследени от посветените на белокосата древ­ност, именно тази е най-великата. Тя обяснява двуполовия елемент, намиращ се във всяко творящо божество, в Брама-Вирадж-Вакх, както и в Адам-Йехова-Ева и в Каин-Йехова-Авел. Тъй като „Книга за По­томството на Адам " даже и не споменава Каин и Авел, а само казва:

Мъж: и жена ги сътворил... давайки им име Адам. " 6

И по-нататък следва:

И Адам... родил син по свое подобие, по свой образ и му дал името Сит. "

След това той родил други синове и дъщери, като с това се доказва, че Каин и Авел са негови собствени алегорични заместници. Адам пред­ставлява първоначалната човешка раса, особено в нейния космосиде-рален смисъл. Но в тео-антропологичното значение обаче това не е та­ка. Съставното име Jenovah или Jah-Hovah, означавайки мъжки жи­вот и женски живот - отначало андрогинен, а след това разделен на два пола - се употребява в този смисъл в Книгата Битие от пета глава и по-нататък. Както казва авторът на труда „ Тhe Source of Measures ":

Двете думи, от които е съставено името Jehovah, показват пър­воначалната представа за мъже-жената като зачеващ живота. "

Тъй като еврейската буква Jod била тетbrum virile и Hovah била Ева, майка на всичко съществуващо или пораждащата Земя и Природа, авторът предполага:

Ясно е, че съвършеният (женственият, съвършен кръг или Йони, числено равняващ се на 20 612) като първопричина на измеренията приема също така форма на началото на зараждането в качеството на хермафродит; оттук е произлязла фалическата форма и нейното приложение."

Именно така „фалическата форма и нейното приложение, са се поя­вили много векове по-късно; и първоначалното значение на Енох, син на Сит, е означавало първата раса, родена по обичайния за нашето вре­ме начин - от мъж и жена-тъй като Сит не е човек, а раса. Преди него човечеството се е състояло от хермафродити. Като първи резултат (физиологически), следващ „падението", Сит е също така и първият човек. Поради това и неговият син Енох се нарича „Син на Човека". Чрез себе си Сит ознаменува по-късната трета раса.

За да се крие истинското, съкровено име на Ейн-Соф - безгранично­то и Безкрайно Нищо, - кабалистите издигнати съставно, определител­но наименование на един от личните Творящи Елохими, чието име би­ло Yah или Jah—буквите i или j, или у често са се заменяли — или Jah-Ноvah, т.е. мъж: и жена7, Jah - Eve - хермафродит или първичната фор­ма на човечеството, първоначалния Адам на земята, даже не и Адам-Кадмон, чийто „от разума роден син" мистически е земният Jah-Hovah. И знаейки това, изкусният равин-кабалист направил от него дотолкова тайно име, че не е могъл да го разкрие по-късно, без да издаде цялата схема; по този начин той е бил принуден да го направи съкровено.

Само сравнявайки Библията с Пураните може да се види доколко близка е тьждествеността между Брама-Праджапати и Йехова-Сефи-рот, между Брама-Вирадж и Йехова-Адам. Изследвани и прочетени в тази светлина, двете Писания ни дават неоспоримото доказателство, че са две копия на един и същи оригинал - направени в два периода, от­стоящи далеч един от друг. Във връзка с тази тема сравнете още веднъж Книгата Битие, гл. IV, стр. 26 и Ману, I, 32 и тези писания ще проявят своя смисъл. В Ману Брама, който подобно на Йехова или Адам в Книгата Битие е,едновременно човек и Бог и разделя своето тяло на мъж и жена, в езотеричното значение е олицетворение на творческата и за­раждаща сипа, както божествена, така и човешка. Зохар предлага още повече убедителни доказателства за тази тьждественост, докато някои равини повтарят буквално оригинални пуранични изрази: така напри­мер „творението" на света обикновено се разглежда в браминските книги като Лила, възторг или игра на Висшия Създател.

Понеже по този начин Вишну е разделено и неразделено естест­во, дух и време, той играе като забавляващо се момченце. Това вие ще научите, ако се вслушате в неговите намерения. " 8

Сега сравнете това с написаното в Книгата Nobeleth 'Нокhтаh:

Кабалистите казват, че встъпването на световете в съществу­ване е станало чрез възторг, тъй като Ейн-Соф (?!) се възрадвало в самото Себе си и започнало да блести и да излъчва от Себе си към Себе си... - всички се наричат възторг " - тази извадка е приведена в „Кабала" на Майер, стр. 110.

Така това не е „странна представа на кабалистите", както отбелязва току-що споменатият автор, а чиста пураническа, арийска мисъл. Но защо трябва да се прави Творец от Ейн-Соф?

И така, „Божествения хермафродит" е Брама-Вак-Вирадж, а у семи-тите, или по-точно у евреите той е Иехова-Каин-Авел. Само че „езич­ниците" били, а и до днес са по-искрени и откровени, отколкото по-късните израилтяни и равини, несъмнено познаващи истинското значе­ние на своето екзотерично божество. Евреите смятат даденото им име -Jah-udi - като обида. Въпреки това те имат, или биха имали, ако поис­кат, такова неоспоримо право да наричат себе се древни ,Jah-udi,Jah

hovians както и брамините, наричащи себе си брамини по своето на­ционално божество. Тъй като Jah-hovah е родово име на тази група или йерархия на творящи планетни ангели, под чиято звезда се е разви­ла тяхната народност. Той е един от планетните Елохими на управлява­щата Сатурн група. Стих 26 на глава IV в Книгата Битие, ако бъде про­четен правилно, вече би им дал такова право, тъй като в него новата раса на хората, произлязла от Сит и Енох, се нарича Jehovah, нещо съв­сем различно от приетия в Библията превод, който би трябвало да се чете:

Също така му се родил син Енох; тогава хората започнат да наричат себе си Jah или Jah-hovah ",

т.е. мъже и жени, „властелини на Творението". Нужно е само да се прочете споменатият стих в еврейския първоначален текст и в светли­ната на Кавала, за да се види, че вместо думите, които сега стоят в превода, правилното предаване на текста би било:

Тогава хората започнат да се наричат Jehovah "; а не:

Тогава хората започнали да призовават името на Господа ",

като последното е изопачено предаване, без значение случайно или не. Също така добре известното място:

Аз породих човека от Господа ", би трябвало да се чете:

Аз породих човека, подобен на Jenovah “9.

Лютер е превел това място по един начин, католиците по съвършено друг. Епископ Wordsworth го предава така:

Саin аз породих - Каin от Ка 'nilhi аз породих. "

Лютер:

Аз породих човека подобен на Господа (Jehovah). "

И автора на „ Тhe Source of Measures ":

Аз измерих човека, подобен на Jehovah. "

Последното е и правилното предаване на текста, тъй като (а) прочу­тият равин-кабалист е обяснил това място на авторката на този труд именно по този начин и (b) последното предаване е тъждествено с оно­ва, което съществува в Съкровеното Учение на Изтока, що се отнася до Брама.

В „Разбудената Изида" 10 беше обяснено от авторката, че:

Каин... е син на „Господа ", а не на Адам ".„Господ" е Адам-Кадмон, „Отец" Yod-Heva, „Адам-Ева" или Jehovah,

син на греховната мисъл, а не порождение на плътта и кръвта. От друга страна, Сит е глава и родител на расите на Земята; тъй като екзотерично той е син на Адам, но езотерично е потомък на Каин и Авел, понеже като Авел или Неbel е жена, съответната женска полови­на на мъжката половина на Каин, и Адам е събирателно име за мъж и жена:

Мъж; и жена (zасhаr vа пакоbеh) ги сътворил той... давайки им име Адам."

Стиховете в Книгата Битие от глава I до V са объркани преднамере­но, поради кабалистични съображения. След "Човека" в Книгата Би­тие, I, 26 и Енох, син на човека в гл. IV, стр. 26; след Адам, първия андрогин; след Адам-Кадмон-безполовия (първия) Логос - след разде­лянето на Адам и Ева, следват накрая Jehovah-Eve и Саin-Jehovah. Всич­ки те представляват определени коренни раси, тъй като ги разделят ми­лиони години.

Следователно арийската и семитската Тео-антропографии са същ­ността на два листа на една и съща клонка; техните съответни олицет­ворения и символически личности по отношение един към друг стоят в следния ред:

I. „Непознаваемото", споменавано многообразно в стиховете на Риг-Веда, като например „Нищо не е съществувало", наречено по-късно Парабраман, Аин, Нищо или Ейн-Соф на кабалистите, и също така „Дух" (на Бога), носещ се над Водата в Книгата Битие. Всички те са тъждес­твени. Освен това стих 2 от Книгата Битие I, е поместен като 1 -и в съкровените кабалистични текстове, където следват Елохимите, „съз­даващи небето и земята". Това произволно преместване в реда на сти­ховете е било необходимо за монотеистични и кабалистични цели. Проклятието на Еремия към тези Елохими (Богове), които не създали Небесата и Земята11, показва, че имало други Елохими, които изпълни­ли това.

II. Небесният Ману-Сваямбхува, който произлязъл от Сваямбху-На-раяна, „Самосъщния", Адам Кадмон на кабалистите и андрогинния „чо­век" в Книгата Битие, гл. I, всички те са тъждествени.

Ш. Ману-Сваямбхува е Брама или Логос; той е Адам Кадмон, който в Книгата Битие, гл. IV стр. 5, разделя себе си надве половини-мъж и жена, като става по този начин Jah-Hovah или J ehovah-Eve ; така както Ману-Сваямбхува или Брама разделя себе си, за да стане „Брама-Ви-радж и Вак-Вирадж", мъж и жена. Всички останали текстове и версии са само „прикритие".

IV. Вак е дъщеря на Брама и се нарича Шата-Рупа, „със сто форми", и Савитри, Зараждаща, Майка на Боговете и всичко живеещо. Тя е тъждествена с Ева, „Майка (на всички Властелини или Богове или) на всичко живеещо". Освен това съществуват още много окултни значения.

Написаното по този повод в „Разбудената Изида " е правилно, въп­реки че е разхвърляно в много предпазливи за онова време изрази.

Привеждаме езотеричното пояснение наЕзекиил, казано за Jodhevah или Jehovah:

Когато триъгълникът е взет в началото на тетраграмата, той изразя­ва Божественото творение - духовно, т.е. без плътски грях; а взет в своя противоположен край той изразява последния и проявява женско нача­ло. Името на Ева се състои от три букви, а името на първоначалния или небесен Адам се пише с една буква Jod. или Yod; поради това то не бива да се чете Jehovah, а Jeva или Ева. В първа глава Адам е духовен и поради това чисто андрогинен, Адам Кадмон. Когато жената излиза от лявото ребро на втория Адам (от прахта), чистата Дева е отделена и падайки в „зараждане" или в низходящ цикъл, става Скорпион, ембле­ма на греха и материята. Докато възходящият цикъл сочи чисто духов­ните раси или десет допотопни Патриарси, Праджапати и Сефироти, ръководени от самото творящо божество, което е Адам Кадмон или Yodcheva (духовно); низшия (Jehovah) е цикъл на земните раси, оглавя­вани от Енох или Везните, седмия; който по силата на това, че е полубо-жествен и полуземен, както е казано, бил взет жив на небето от Бога. Енох и Хермес, или Везните, са единни."12

Това е само едно от няколкото значения. Няма нужда да се напомня на изучаващия, че Скорпионът е астрологичен знак на органите на раз­множаване. Подобно на индуските Риши, всички Патриарси могат да бъдат превърнати в техните числени знаци, а също така и да се заменят помежду си. В съответствие с въпроса към който се отнасят, те стават десет, дванайсет, седем или пет или даже четиринаисет и имат същото езотерично значение, което и Ману, и Ришите.

Освен това Йехова, което може да се докаже, притежава етимоло­гично разнообразие, но са точни само тези имена, които се срещат в Кабала. Jeve е термин от Вехтия Завет и се произнася като Ya-va. Ин-ман предполага, че той е съкращение от две думи - Yaho-Iah, Jahо-Jah или Jaho е Jah. В древноеврейската писменост тези две думи с точките променят смисъла - произвол от страна на равините, имащ за цел да го свърже с името Адоний, което има същите точки. Любопитно и наисти­на трудно е да си представим, че в древността евреите са четели името като Адоний, когато са имали толкова имена, сред които са Jehо и Jah, и Iah. Но това е било така. И Филон Библейски, който ни дава така наре­чения фрагмент на Санхуниатон, представя неговия правопис с гръцки букви Javo или Jevo Теодорит казва, че самаритяните са го произ-

насяли Yahva, а евреите Yaho. Проф. Гибс обаче предлага следната пун-ктуация - Yе-hои-vih; и той разсича гордиевия възел на неговото истин­ско окултно значение. Тъй като в тази последна форма като еврейски глагол той означава „той ще бъде".13 То също така се е произвеждало от халдейския глагол еие (еvе) или еиа (еvа), „да бъде". И това е било така, понеже само от Енох, „Син на Човека" са започнали истинските човеш­ки раси и започнали „да са" мъже и жени.

Намирайки в санскритския език срички като Jah и Yah, например Jаh-пavi, ,, Ganges " и Jagап-паthа, „Властелин на Света", става ясно защо в своите трудове Раулинсън се изказва така убедено в арийското и ведическото влияние върху ранната митология на Вавилон. Също така не трябва много да се учудваме от това, че прословутите десет еврейски племена са изчезнали по време на пленничеството, без да оставят ни­какви следи, защото в действителност евреите са имали само две пле­мена - Юдейското племе и племето на Левит. Освен това левитите съв­сем не са били племе, а свещеническа каста. Тяхното потомство само последвало своите праотци, различните патриарси и се разтворило във финия небесен въздух. Наистина в древността са съществували брами и а-брами, и то преди да се роди първият евреин. Всеки народ е смятал своя първичен бог или богове за андрогини, иначе не би могло и да бъде, тъй като те са разглеждали своите далечни изначални праотци, своите двуполови предци, като божествени същества и богове, точно както правят това китайците и до днес. И действително, в определен смисъл те са били божествени точно така, както и тяхното първо чо­вешко потомство, „роденото от разума" първобитно човечество, което несъмнено било двуполово, според свидетелствата на най-древните сим­воли и традиции.

Под измислените емблеми и в специалната фразеология на свеще­нослужителите от древността лежат скрити намеци за някои науки, още неоткрити в сегашния цикъл. Колкото и да е добре запознат ученият със свещените писмености и системата на йероглифите на Египет, той трябва преди всичко да се научи внимателно да изследва техните пис­мени документи. Преди да се осмели да ги тълкува, той трябва да се убеди, с компас и линийка в ръка, че пиктографската писменост, която изследва, съвпада по всички линии с определени установени геомет­рични фигури, които представляват скрити ключове към подобни запи­си. Но има митове, които сами говорят за себе си. В техния раздел ние можем да включим мита за двуполовите първични творци на всички Космогонии. Гръцкият Зевс-зен (Ефир) и Чтхониа (Хаотичната Земя), и Метис (Вода) - неговите жени; Озирис и Изида-Латона - първият Бог също така изобразява Ефира, първата еманация на висшето божество, Амон, първичният Източник на Светлина; Богинята- Земята и Водата; Митра, бог роден от скалата, символ на мъжкия световен огън или оли­цетворената изначална светлина и Анахита - Богинята на Огъня, него­ва съпруга и дъщеря едновременно; чистия елемент на Огъня (активен или мъжки принцип), разглеждан като светлина и топлина в съчетание със Земята или Материята (женски или пасивен елемент на космичес­кото зараждане)."14

Всичко това е същността на писанията за първоначалния божествен Хермафродит.




1 Вж. Книга на Енох, прев. Епископ Лаврентий, 1883

2 Адам (Кадмон) подобно на Брама и Марс е символ на зараждащите и творчески сили, представляващи образно Водата и Земята - тайна на алхимията. „Нужни са Земя и Вода, за да се създаде човешката душа", казва Мойсей. Марс е индуският Мангала, плане­тата Марс, тъждествена с Картикея, „Бог на Войната"... Той е Гхармаджа, роден от потта на Шива и от Земята. Той е Лохита, червен, подобно на Брама, а също и на Адам. Подобно на Адам, индуският Марс не е роден от жена и майка. При египтяните Марс бит първични­ят зараждащ Принцип, както в екзотеричните учения е Брама, и Адам в Кавала

3 Авел е Сhebel, което означава „родилни страдания", зачатие

4 Вж. „Разбудената Изида", II, 398, където Йехова е показан като слети Адам и Ева; и Неvаh и Авел като женствен змей

5 Вж. Разбулената Изида", I, 305. „Съчетаването на тези две раси създало трета ра­са".

6 Книга Битие, гл. 5, стих 2. Вж. Библията в англ. изд

7 Jod в Кабала има като символ ръка, показалец и също лингам, тогава, когато числено е съвършен: но той също така е числото 10, мъжкото и женското начало, когато те са разде­лени

8 Вишну Пурана, I, II, превод на Уилсън, I, 20

9 Вж. Source of Measures", стр 277

10 II, 464

11 Еремия, X, 11. Бълг. прев.: „Тъй им говорете: боговете, които не са направили небето и земята, ще изчезнат от земята и изпод небесата." - Бел. прев.

12 Разбулената Изида", П. 462-463.

13 Вж. за сравнение Hosea, XII, 6, където има такава пунктировка

14 РазбуденатаИзида", I, 156"

Няма коментари:

Публикуване на коментар